Milakov“ Univerzitet katastrofe” predstavlja BiH/RS na Venecijanskom bijenalu

Oni koji svijet posmatraju očima umjetnosti, u ovom po mnogo čemu tužnom 21. vijeku vide inspiraciju i kroz stvaralaštvo postavljaju važna pitanja, ujedno tražeći i odgovore.

Među njima je i umjetnik Radenko Milak, ispred kojeg je ove godine veliki izazov, ali i odgovornost, jer radom “Univerzitet katastrofe” predstavlja BiH/RS na najstarijoj i najprestižnijoj izložbi suvremene umjetnosti u svijetu, Venecijanskom bijenalu.

I dok su pripreme u punom jeku, a on i njegov odlazak u centru medijske pažnje, Milak je za “Glas Srpske” govorio o samom okidaču za nastanak rada kojim će se predstaviti u Italiji, ali i o stanju u kulturi, društvu i stvaralačkom procesu. Odmah na početku razgovora podsjetio je da su prvi temelji za “Univerzitet katastrofe” postavljeni još 2013. godine u kojoj je svaki dan tražio šta se važno dogodilo. Ubrzo je shvatio da je pola tog materijala bilo u vezi sa katastrofama i tragedijama.

“Godine 2015. u Bogoti u Kolumbiji napravio sam jednu manju samostalnu izložbu na tu temu. Tako je sve počelo. O projektu sam mnogo razgovarao i sa Cristopherom Yggdreom, koji je i autor koncepta i jedan od kustosa projekta. Počeli smo da premišljamo o značaju tema koje su danas urgentne” – priča Milaković, koji je i profesor na Univerzitetu za poslovne studije u Banjaluci.

Posljednje četiri godine, objašnjava Milak, radi na jednom animiranom filmu koji će biti prikazan u jednom dijelu Paviljona, a čiju će postprodukciju raditi jedna od najznačajnijih kuća za animaciju u Francuskoj “Miyu Productions”.

“Drugi dio će biti slike, ciklus koji ću raditi samostalno, i drugi koji radim u saradnji sa Romanom Uranjekom. Paviljon će biti predstavljen na tri nivoa” – dodaje umjetnik.Sretan je što BiH/RS ove godine možda neočekivano eksperimentira s formom Paviljona.

“Uvijek je na Bijenalnu neki stereotip, jedna zemlja, jedan umjetnik, kustosi. Potrudili smo se da iskoristimo resurse i napravimo jedan interesantan paviljon u čiju postavku su uključeni eminentni umjetnici iz Evrope” – naglašava Milak i napominje da svi imaju zajednički cilj, da taj projekat živi i poslije Bijenala.

Paviljon BiH/RS jedan je od rijetkih koji će, kako kaže Milak imati zatvaranje i to u formi konferencije koja će teoretski artikulisati priču u vezi sa “Univerzitetom katastrofe”.


Izvor: Banjaluka. com

Facebook komentari